صفحه اصلی مقالات سازگاری هایک ویژن با نور محیط

سازگاری هایک ویژن با نور محیط

1398/09/04 | بازدید 584

5.0 از 5 رای

سازگاری هایک ویژن با نور محیط همان قابلیت WDR است. این ویژگی در مشاهده وقایع ضبط شده، یک تصویر بی نقص به کاربر ارائه می دهد. درواقع اگر دوربین مداربسته شما مجهز به این قابلیت باشد، نباید نگران تابش مستقیم نور خورشید یا لامپ فضای موردنظر به دوربین مداربسته باشید. سازگاری هایک ویژن با نور محیط، خیال شما را از بایت داشتن یک تصویر بی نقص راحت کرده است. 

تصاویر در محیط های با کنتراست بالا

شاید با این اصطلاح آشنایی داشته باشید که بعضی از عکاسان از آن استفاده می کنند. اصطلاح ضد نور به موقعی گفته می شود که سوژه موردنظر دقیقا در جلوی نور قرار گرفته باشد. وقتی نور از پشت به سوژه بتابد، باعث می شود سوژه موردنظر تیره شود و جزئیات آن دیده نشود. در صورتی که از دوربین مداربسته با قابلیت WDR استفاده کنید، سوژه هایی که نور از پشت به آنها می تابد، به هیچ وجه تیره نخواهند شد. سازگاری هایک ویژن با نور محیط دقیقا همین است.

تصاویر در محیط های با نور شدید

اگر دوربین مداربسته را مقابل نور خورشید قرار دهید یا نور لامپ و پروژکتور مستقیم به دوربین مداربسته شما بتابد، تصویری که مشاهده خواهید کرد، یک صفحه سفید خواهد بود. البته اگر دوربین مداربسته ای که استفاده می کنید از قابلیت WDR بهره ببرد، نور به شکل کاملا تفکیک شده در کل تصویر پخش خواهد شد. پس با یک دوربین مداربسته دارای قابلیت WDR تصاویر در محیط های با نور شدید به خوبی به کاربر ارائه می شود.

انواع WDR در دوربین مداربسته های هایک ویژن

شرکت هایک ویژن، دوربین های مداربسته با قابلیت سازگاری با نور محیط به بازار عرضه می کند. این قابلیت انواه متفاوت دارد که به شرح زیر نام برده می شود:

  • قابلیت DWDR
  • قابلیت WDR کمتر از 140db
  • قابلیت WDR 140db

قابلیت DWDR:

دوربین های مداربسته هایک ویژن اگر دارای قابلیت DWDR باشند، با یک تنظیم از طریق دوربین مداربسته، می توانند به صورت دستی، از قابلیت WDR بهره مند شوند. هرچند هیچ گاه به کیفیت تصاویر و آنچه که خروجی دوربین های مداربسته دارای WDR است، نخواهند رسید.

قابلیت WDR کمتر از 140db:

خیلی از دوربین های مداربسته متداول و در دسترس عموم، از WDR بهره می برند اما میزان آن 120db ارزیابی شده است. در این دوربین های مداربسته میزان تفکیک نور و سازگاری با نور محیط آنها بسیار خوب است اما نمی تواند با دوربین های مداربسته دارای 140db قابلیت WDR رقابت کند.

قابلیت WDR 140db:

در پروژه های بزرگ و دوربین های مداربسته گران قیمت قابلیت WDR در نوع اعلای آن و با میزان 140db وجود دارد. در این موارد، کیفیت تصاویر و بازنگری آنها به بهترین شکل ممکن انجام می شود و دیگر جای هیچ نگرانی برای مشکلات ناشی از تابش نور خورشید وجود ندارد.

تعریف WDR:

اگر دنبال جست و جوی ریشه ای این قابلیت در دوربین مداربسته هستید، باید بدانید این قابلیت مخفف عبارت Wide Dynamic Range است. این قابلیت یک فناوری پردازش تصویری است و امکان مشاهده جزئیات را در سیستم های نظارتی در هر میزان نور فراهم می کند.

سازگاری دوربین مداربسته هایک ویژن با نور محیط

کدام دوربین های مداربسته هایک ویژن دارای قابلیت های سازگاری با نور محیط هستند؟ در این بند به بررسی این موضوع می پردازیم:

دوربین مداربسته دارای DWDR: دوربین مداربسته هایک ویژن DS-2CE56D0T-IR با وضوح تصویر 2 مگاپیکسل، با تکنولوژی توربو اچ دی و لنز 2.8 دارای زاویه دید حدود 90 درجه است. در این دوربین مداربسته قابلیت DWDR وجود دارد و با یک تنظیم ساده از طریق دستگاه، به ویژگی سازگاری با نور محیط که همان WDR است، دست می یابد.

دوربین مداربسته دارای WDR 120db: دوربین مداربسته هایک ویژن DS-2CE16F7T-IT3Z با وضوح تصویر 3 مگاپیکسل، با تکنولوژی توربو اچ دی و لنز 2.8 زاویه دید حدود 90 درجه است. در این دوربین مداربسته قابلیت WDR با میزان 120db به صورت کامل وجود دارد و دیگر نیازی به تنظیمات دستی وجود ندارد. این دوربین مداربسته از پرفروشت رین دوربین های مداربسته دارای این قابلیت محسوب می شوند.

دوربین مداربسته WDR140db: دوربین مداربسته هایک ویژن DS-2DF8336IV-AEL با وضوح تصویر 3 مگاپیکسل، یک دوربین مداربسته اسپید دام با تکنولوژی تحت شبکه است که لنز آن به صورت متغیر و متحرک یک زاویه دید بسیار گسترده به کاربر ارائه می کند. این دورببین مداربسته دارای WDR 140db در پروژه های بزرگ کاربرد دارد.