دوربین مداربسته

صفحه اصلی دوربین مداربسته

کاربری دوربین مداربسته

دوربین های مداربسته معمولا دو کاربری اصلی دارند:

کاربری امنیتی: از دوربین مداربسته برای افزایش امنیت محل نصب استفاده می شود. این افزایش امنیت می تواند شامل پیشگیری یا پیگرد اعمال مجرمانه باشد.

کاربری نظارتی: از دوربین مداربسته برای نظارت بر عملکرد افراد یا تجهیزات استفاده می شود.

سیستم های دوربین مداربسته

 

دوربین های مداربسته به صورت کلی به دو دسته آنالوگ و شبکه تقسیم می شوند.

دوربین مداربسته انالوگسیستم مداربسته انالوگ را میتوان نسل قدیمی تر دوربین های مداربسته معرفی کرد. این دوربین ها به دلیل سادگی و ارزان قیمت بودن هنوز هم با استقبال زیادی روبه رو هستند.

دوربین مداربسته شبکه یا دیجیتالدوربین مداربسته شبکه نسل جدید دوربین های مدار بسته هستند. این دوربین مداربسته با وجود گران قیمت بودن به علت قابلیت های بسیار خوب، کیفیت و تکنولوژی تصویری بالاتر در حال جایگزینی به جای دوربین مداربسته انالوگ هستند.

دوربین مداربسته معمولا از تجهیزات مشترکی ساخته می شوند. مهمترین بخش یک دوربین مداربسته چیپ تصویر آن است. این چیپ تصویر وظیفه تبدیل رشته های نوری به اطلاعات دیجیتال را برعهده داردقیمت دوربین های مداربسته با توجه به قابلیت های آنها و کیفیت ساختشان متغییر باشد

طریقه نصب دوربین مداربسته

تجهیزات مداربسته معمولا به گونه ای ساخته می شوند که به راحتی نصب و راه اندازی شوند. افراد با اطلاعات فنی متوسط می توانند با گذراندن یک دوره کوتاه به سادگی بسیاری از اصول نصب این تجهیزات را بیامورند. برای اطلاعات بیشتر در رابطه با طریقه نصب تجهیزات مداربسته مطلب آموزش نصب دوربین مداربسته را بخوانید