صفحه اصلی مقالات انتخاب دوربین هایک ویژن با توجه به شرایط محیط

انتخاب دوربین هایک ویژن با توجه به شرایط محیط

1398/05/14 | بازدید 413

5.0 از 2 رای

دوربین مداربسته هایک ویژن معمولا در شرایط مختلف آب وهوایی متفاوت نصب میگردد .

شرایط آب و هوایی ، سطح روشنایی ، میزان و زاویه تابش آفتاب ، گرما و سرما همگی میتوانند بر عملکرد دوربین هایک ویژن تاثیر بگذارند .

1- شرایط آب و هوایی

خوشبختانه برند هایک ویژن و هایلوک این قابلیت را برای محصولات خود در نظر گرفته که در شرایط آب وهوایی مختلف اعم از بارش برف ، وزش باد ، گرد وغبار ، سرمای شدید و .. بسیارمقاوم است .

قبل از آنکه دوربین مداربسته خود را انتخاب کنید شرایط آب وهوایی ومیزان دمای آن منطقه را بسنجید.

دمایی که دوربین مداربسته هایک ویژن در آن عملکرد مناسبی دارد را در نظر بگیرید.

هر دوربین مداربسته هایک ویژن مجموعا دارای یک سری ویژگیها یا شرایط کار است که در بخش مشخصات ویا کاتالوگ آن محصول درج شده است که دمای مناسب برای بهترین عملکرد در آن آمده است .

دوربین هایلوک یا هایک ویژن میتوانند در رنج های دمایی 10- تا 55+ عملکرد خوبی داشته باشند . برخی حتی می توانند در سرمای سخت و رنج دمایی 30-  یا 40- درجه بدون اختلال کار کنند .

اما اگر سیستم یا دوربین مداربسته خود را مستقیما در نزدیکی یک منبع گرمایی شدید مانند کوره یا بخاری قرار دهید ممکن است به دوربین شما آسیب رسانده و منجر به مختل شدن و یا حتی سوختن آن شود . که باید دوربین مدار بسته مخصوص فضا با حرارت بالا را انتخاب کنیم.

بسته به مکان نصب (outdoor یا indoor) دوربین مداربسته هایک ویژن خود را انتخاب کنید.

اگرمیخواهید دوربین مداربسته هایلوک یا هایک ویژن خود را در محیط خارجی نصب کنید همیشه مدلی را انتخاب کنید که در برابر شرایط آب وهوایی مختلف مناسب باشد . برای مثال اگر میخواهید دوربین خود را در حیاط ، گاراژ ، پارکینگ و ... باید حداقل دارای استاندارد ip66 باشد .

برای محافظت بیشتر از دوربین های خود میتوانید از کاورهای فلزی موجود در بازار استفاده کنید.


2- سطح روشنایی

سطح روشنایی و میزان تابش نور خورشید هم در انتخاب و زاویه نصب دوربین هایک ویژن یا هایلوک موثر می باشد. برای مثال مکان هایی که دارای سطح روشنایی کم یا زیاد می باشد از دوربین منو دار با تکنولوژی HLC و BLC استفاده می کنیم.

یا جایی که نیاز به خواندن پلاک ماشین در شب می باشد از دوربین مدار بسته با قابلیت WDR استفاده می کنیم مانند هایک ویژن مدل DS 2CD2T83G0-I5