صفحه اصلی مقالات انواع وضوح تصویر هایک ویژن

انواع وضوح تصویر هایک ویژن

1400/07/24 | بازدید 406

5.0 از 5 رای

انواع وضوح تصویر هایک ویژن به خوبی تمایز آنها را با یکدیگر نشان می‌دهد. هرچه کیفیت بیشتر باشد، امکان زوم بیشتری فراهم است. در این ویدئو می خواهیم تفاوت وضوح تصاویر مختلف در روز را به شما نمایش دهیم. در این نمونه تصاویر هنگام زوم روی پلاک خودرو در روز تفاوت وضوح تصاویر در رزلوشنهای مختلف به شما نمایش داده می شود.

از دوربین مداربسته 1 مگاپیکسل، 2 مگاپیکسل، 3 مگاپیکسل، 4 مگاپیگسل، 5 مگاپیکسل، 6 مگاپیکسل و 8 مگاپیکسل رونمایی می شود و نمونه تصاویر آن مشخص می شود.

پیش از آنکه به انتهای این مقاله با عنوان انواع وضوح تصویر هایک ویژن برسید، چند نکته را یادآور خواهیم شد. با ما همراه باشید تا نکات مهمی در این خصوص به شما یادآور شود.

تصاویر مختلف؛ رزلوشنهای مختلف

در ویدئوی زیر نمونه تصاویر از وضوح های مختلف نمایش داده می شود که همگی از تکنولوژی تحت شبکه هستند. در تکنولوژی تحت شبکه، تفاوت با HD-TVI در این است که به مرور از کیفیت تصاویر کاسته نمی شود و در واقع بدون افت تصویر هستند. پس از پلی کردن ویدئوی زیر متوجه وضوح تصاویر مختلف خواهید شد. اما نکته مهم این است که در نگاه نخست، تمامی وضوح های تصاویر یکسان به نظر می رسند و پس از زوم کردن تفاوتها را نشان می دهند.

عوامل موثر در وضوح تصویر

همانطور که گفته شد، در نگاه اول وضوح تصویر کلیه رزلوشنها یکسان است و اگر بخواهیم تخصصی سخن نگوییم، شناسایی وضوح تصویرهای دوربینهای مداربسته تحت شبکه در نگاه نخست، ساده نیست. تفاوتها آنجایی مشخص می شود که شما قصد دارید روی سوژه مورد نظر زوم کنید. این یکی از عواملی است که وضوح تصویر بالاتر را نسبت به وضوح تصویر پایینتر مشخص می کند.

یکی دیگر از عواملی که در نشان دادن وضوح تصویر بالاتر از پایینتر موثر است، نمایشگر شماست. اگر تلویزیون شما از کیفیت 4K برخوردار نیست، نمی توانید تفاوت وضوح تصویر 8 مگاپیکسل با وضوح تصویر پایینتر را متوجه شوید. اما در تلویزیون 4K که بالاترین سطح خروجی حال حاضر است، تفاوت با دیگر وضوح های تصویر به وضوح مشخص می شود.

قابلیتهای ویژه برای دید در شب

از وضوح تصویر که بگذریم، قابلیت دید در شب هم از عواملی است که می تواند در نمایش دادنجزئیات موثر باشد. همانطور که می دانید در روز و پیش از آنکه تصاویر را زوم کنید و جزئی نگری داشته باشید، تقریبا تمام تصاویر یکسان خواهد بود. حال تصویر کنید نور از محیط کم شده و تصویر شما در حالت دید در شب قرار می گیرد. یکی از عواملی که می تواند وضوح تصویر بهتری به شما بدهد، قابلیت دید در شب رنگی است که تصاویر را همچون روز رنگی نمایش دهد.