صفحه اصلی مقالات خروجی شبکه دستگاه DVR

خروجی شبکه دستگاه DVR

1400/06/04 | بازدید 511

5.0 از 8 رای

خروجی شبکه دستگاه DVR کاربردهای گوناگونی دارد که در این مقاله می خواهیم این پورت را برایتان به طور کامل شرح دهیم. ابتدا می خواهیم دستگاه DVR را به شما معرفی کنیم تا بدانید به چه دستگاهی DVR گفته می شود. با ما همراه باشید در این مقاله با عنوان خروجی شبکه دستگاه DVR تا اطلاعاتتان در این زمینه ارتقا پیدا کند.

دستگاه DVR چیست؟

به طور کلی دستگاه های ضبط و پخش در تجهیزات نظارتی به دو دسته DVR و NVR تقسیم می شود. در این مقاله هدف معرفی خروجی شبکه دستگاه DVR است؛ چرا که این دستگاه به طور کلی ارتباطی به دوربینهای مداربسته تحت شبکه ندارد و فقط برای راه حلهای آنالوگ به شکل سنتی کابل برق و تصویر کاربرد دارد. اگر قصد دارید از تجهیزات تحت شبکه استفاده کنید و کل سیستم خود را در این بستر راه اندازی کنید، دستگاه NVR مناسب شماست.

حال باید گفت خروجی شبکه دستگاه DVR چه کاربردی دارد و اگر دستگاه DVR برای دوربینهای مداربسته آنالوگ با سیستم HD کاربرد دارد، چرا از خروجی شبکه هم بهره می برد؟ پیش از اینکه پاسخ این سوال را بدهیم، می خواهیم خروجی شبکه را برایتان شرح دهیم تا بدانید اصلا به چه پورتی، پورت شبکه گفته می شود.

خروجی شبکه

خروجی شبکه که به آن پورت لن هم گفته می شود، جای خالی یک سوکت شبکه است که از این طریق می توان سوکت شبکه را به سر کابل متصل کرده و در پورت لن آن را چفت کرد. این خروجی می تواند جایگاه دریافت اطلاعات از وسیله آن سر کابل شبکه به این سر کابل شبکه باشد.

حالا در این مقاله می خواهیم کاربرد خروجی شبکه دستگاه DVR را برایتان شرح دهیم. به طور کلی در DVR خروجی شبکه 3 کاربرد دارد:

  • اتصال یک عدد دوربین مداربسته تحت شبکه به طور مستقیم به دستگاه
  • اتصال به سوئیچ
  • استفاده برای فرایند انتقال تصویر

اتصال یک عدد دوربین مداربسته تحت شبکه به طور مستقیم به دستگاه

همانطور که در بندهای بالا به آن اشاره شد، دستگاه DVR مناسب استفاده از دوربینهای مداربسته آنالوگ است که خروجی BNC دارند اما معمولا در تمام دستگاه های DVR یک پورت شبکه تعبیه شده است که یکی از کاربردهای آن استفاده همزمان از دو تکنولوژی تحت شبکه و آنالوگ است. این قابلیت در دستگاه های NVR وجود ندارد و شما نمی توانید همزمان هم از تکنولوژی تحت شبکه استفاده کنید هم تکنولوژی آنالوگ. این یکی از دلایلی است که معمولا در موارد مشابه با تعداد کانالهای مشابه، باعث می شود قیمت دستگاه DVR گرانتر باشد.

به طور کلی هر تعداد کانالی که دستگاه DVR دارد، توان پشتیبانی از همان تعداد دوربین مداربسته آنالوگ را دارد و به ازای یک چهارم همان تعداد کانال می تواند از دوربین مداربسته تحت شبکه هم پشتیبانی کند. به طور مثال یک دستگاه DVR هایک ویژن 16 کانال توان دریافت تصاویر 16 عدد دوربین مداربسته آنالوگ را دارد و افزون بر آن می تواند 4 عدد دوربین مداربسته تحت شبکه را هم پشتیبانی کند.

حال اگر می خواهید فقط از یک دوربین مداربسته تحت شبکه استفاده کنید، می توانید آن را مستقیما بدون واسطه از طریق کابل شبکه به دستگاه متصل کنید. این کاربرد اولی است که خروجی شبکه دستگاه DVR دارد.

اتصال به سوئیچ

حال اگر می خواهید از تمام قابلیت دستگاه DVR خود با 16 کانال تصویر استفاده کنید و می خواهید از هر 4 کانال تحت شبکه بهره ببرید، نمی توانید هر دوربین مداربسته را مستقیما به دستگاه متصل کنید؛ چرا که هر دستگاه DVR فقط یک خروجی شبکه دارد. از این رو باید یک سوئیچ به دستگاه متصل کنید تا از طریق سوئیچ که تعداد پورتهای شبکه بیشتری دارد، از کل ظرفیت دستگاه استفاده کنید.

به طور مثال اگر می خواهید از 4 عدد دوربین مداربسته تحت شبکه به دستگاه DVR بهره ببرید، باید به دستگاه یک سوئیچ 5 پورت متصل کنید تا بتوانید 4 عدد دوربین مداربسته را به پورتهای شبکه سوئیچ وصل کنید.

استفاده برای فرایند انتقال تصویر

فرایند انتقال تصویر آن چیزی است که شما می خواهید از آن طریق، تصاویر دریافتی در محیط مورد نظر خود را روی گوشی تلفن همراه یا لپ تاپ در مکانی دیگر مشاهده کنید. این کار نیاز به اتصال به اینترنت دارد که همین کار هم دو حالت دارد:

  • اتصال مستقیم کابل شبکه به پورت شبکه دستگاه DVR
  • اتصال کابل شبکه به پورت شبکه سوئیچ متصل به دستگاه DVR

اگر قصد ندارید از دوربین مداربسته IP در تجهیزات خود بهره ببرید و دستگاه DVR شما دارای پورت خالی شبکه است، می توانید مستقیما کابل شبکه را به همان پورت خالی متصل کنید تا فرایند انتقال تصویر را انجام دهید.

اما اگر قصد دارید از دوربین مداربسته IP استفاده کنید، می توانید پورت شبکه موردنیاز برای انتقال تصویر را به یکی از پورتهای خالی سوئیچ متصل کنید.