صفحه اصلی مقالات دستگاه DVR هوش مصنوعی هایک ویژن

دستگاه DVR هوش مصنوعی هایک ویژن

1400/08/26 | بازدید 308

4.9 از 9 رای

دستگاه DVR هوش مصنوعی هایک ویژن نسل جدید دستگاه های DVR هایک ویژن هستند که از سال 2021 به بازار تجهیزات نظارتی معرفی شدند. هایک ویژن در جهان بالاترین سطح کیفیت را دارد و با بهره گیری از بالاترین تکنولوژی همواره بهترین محصولات را برای کاربران عرضه می کند. این برند چینی دارای رتبه یکم کیفیت و فروش در سطح جهان است.

با ما در این مقاله با عنوان دستگاه DVR هوش مصنوعی هایک ویژن همراه باشید تا این مورد به شما معرفی شود و مشخص گردد چه نکاتی در این محصول وجود دارد.

تکنولوژی DVR های هوشمند

دستگاه های DVR در برند هایک ویژن به محصولاتی اطلاق می شود که با تکنولوژی آنالوگ تصویر را به کاربر ارائه می دهد. تا پیش از سال 2021 میلادی هیچ دستگاهی در این تکنولوژی به صورت هوشمند عرضه نمی شد و تمام هوشمندی محصولات در تکنولوژی تحت شبکه خلاصه می شد. حال با پیشرفت علم در این زمینه محصولات هوشمند در DVR هم وجود دارد و شما می توانید استفاده های ویژه ای از این دستگاه کنید.

تا پیش از ورود هوشمندی به دستگاه های DVR، سری های ساده این محصولات به فروش می رسید و کاملترین دستگاه های DVR هایک ویژن به دو دستگاه زیر منوط می شد:

دو دستگاه فوق از جهات مختلف به عنوان کاملترین دستگاه های DVR هایک ویژن شناخته می شوند:

دستگاه سری HU توان پیشتیبانی از بالاتری سطح دوربینهای مداربسته TVI یعنی 8 مگاپیکسل را دارند و دستگاه سری HQ با 32 کانال تصویر بالاترین تعداد کانالی است که در یک دستگاه وجود دارد. هر دو دستگاه هم که قابلیت اتصال دو عدد هارد را داشته و از هر هارد به ظرفیت 6 ترابایت هم پیشتیبانی می کنند.

وظایف دستگاه DVR با هوش مصنوعی

به طور کلی مغز متفکر یک سیستم و تجهیزات نظارتی دستگاه آن است که وظیفه دریافت تصاویر از دوربینهای مداربسته و تجزیه و تحلیل آنها را بر عهده دارد. حال در مدلهای هوشمند وظیفه سنگینتری بر دوش دستگاه DVR قرار می گیرد که مهمترین آن ثبت چهره و شناسایی صورت افراد است که به طور عکس در خود دستگاه ذخیره می شود و برای کاربر به نمایش درمی آید.

در پارتنامبر این سری دستگاه ها در ابتدا یک حرف i قرار داده شده است که نشان از هوشمندی دستگاه بوده و نخستین حرف واژه Intelligent است.

افزون بر این مواردی که گفته شد، در این دستگاه ها قابلیت دریافت صدای محیط هم وجود دارد؛ به طوری که اگر دوربین مداربسته شما دارای میکروفون داخلی باشد، می توانید آنها را به دستگاه های هوشمند سری M/S متصل کنید تا همزمان با دریافت تصاویر، صدای محیط را هم دریافت کنید.

پهنای باند دستگاه DVR هوش مصنوعی هایک ویژن

پهنای باند یکی از عواملی است که در تکنولوژی تحت شبکه مطرح است. حال این را در نظر داشته باشید که دستگاه های DVR همان دستگاه های XVR هستند که قابلیت پشتیبانی از چند تکنولوژی را دارند. این دستگاه ها در برند هایک ویژن به چند دسته تقسیم می شوند که با پارتنامبرهای خاص خود دارای ویژگی ها و پهنای باند خاص خود هستند.

دستگاه های سری HGHI ابتدایی ترین محصولاتی هستند که در قالب یک دستگاه DVR تولید می شوند. این سری محصولات هیچ گاه هوشمند نمی شوند و سری M/S آنها تولید نمی شود. پیشبینی می شود و در آینده نزدیک سری G به طور کامل به محصولات هایلوک منتقل شود و اگر قصد دارید از دوربینهای مداربسته 2 مگاپیکسل استفاده کنید که بازبینی آن 1.3 باشد، باید از دستگاه های هایلوک استفاده کنید. این دستگاه ها دارای پهنای پاندی به قدرت پشتیبانی از دوربینهای مداربسته 2 مگاپیکسلی تحت شبکه هستند.

دستگاه های HQHI و HUHI با پسوند M/S تولید می شوند که هر کدام دارای پهنای باند متناسب با پشتیبانی دستگاه از دوربینهای مداربسته با همان وضوح سازگار با تکنولوژی آنالوگ است.

فشرده سازی دستگاه ها

فشرده سازی یکی از مهمترین مقوله های مورد بحث در دستگاه های تجهیزات نظارتی است. در دستگاه های DVR هرچه فشرده سازی بیشتر باشد، میزان ذخیره سازی اطلاعات بر روی هارد بیشتر خواهد بود. فرمت ضبط + H.265 Pro بالاترین میزان فشرده سازی حال حاضر است که تمام دستگاه های سری M/S از آن بهره می برند.