صفحه اصلی مقالات دوربین مداربسته دارای قابلیت تشخیص حرکت

دوربین مداربسته دارای قابلیت تشخیص حرکت

1399/09/05 | بازدید 426

5.0 از 7 رای

دوربین مداربسته دارای قابلیت تشخیص حرکت یک ویژگی منحصر به فرد و جدید در محصولات برند هایک ویژن به شمار می رود. این نکته را پیش از هر چیز در نظر داشته باشید که اگر می خواهید از دوربین مداربسته دارای سنسور حرکت استفاده کنید، باید حتما از برند هایک ویژن استفاده کنید که بالاترین سطح کیفیت را در میان تمام برندهای موجود در زمینه تجهیزات نظارتی دارد. در این مقاله با عنوان دوربین مداربسته دارای قابلیت تشخیص حرکت ابعاد گوناگون این محصولات ارزیابی می شود.

تشخیص حرکت به چه صورت انجام می شود؟

دوربین مداربسته به خودی خود فقط وظیفه نظارت و انتقال وقایع به دستگاه را بر عهده دارد. هر اتفاق دیگری جز این در دوربین مداربسته رخ دهد، یک قابلیت ویژه به شمار می رود و جزو قابلیتهای دوربین مداربسته محسوب می شود. تشخیص حرکت همان سنسور حرکت و حساس به بدن موجودات زنده است که بر اثر تابش فروسرخ از بدن آنها ساطع می شود. دوربین مداربسته ای که توان تشخیص حرکت را داشته باشد، نسبت به این حرکات واکنش نشان می دهد. این تکنولوژی به شرح زیر معرفی می شود:

  • PIRL : Passive InfraRed Light

درواقع دوربین مداربسته ای که در انتهای پارتنامبرش PIRL باشد، دارای یک چراغ حساس نسبت به تابش فروسرخ بدن موجودات زنده است که در میانه بدنه دوربین مداربسته جایگذاری شده است.

استفاده از آژیر در تجهیزات نظارتی

همانطور که گفته شد دوربین مداربسته فقط وظیفه نظارت را دارد. اگر می خواهید از قابلیت حساس به حرکت استفاده کنید، می توانید افزون بر آن از آژیر هم در تجهیزات خود بهره ببرید؛ چرا که دوربین مداربسته توان صدا تولید کردن ندارد و تنها کاری که می تواند انجام دهد روشن کردن چراغ مادون قرمز است. این کار شاید از لحاظ امنیتی کمک چندانی برای آگاه کردن دیگران از حضور افراد نکند، پس پیشنهاد می شود به دستگاه به عدد آژیر وصل کنید تا بتوانید برای آگاه کردن افراد در محیط بهره ببرید.

استفاده از دزدگیر در سیستمهای امنیتی

همواره برای کاربران و صاحبان املاک و دارای حفاظت از آن در بالاترین سطح از اهمیت ویژه ای برخوردار است. حالتی که معمولا توسط فروشندگان توصیه می شود، این است که در یک محیط از دزدگیر و چشمی استفاده شود تا به محض ورود افراد غیرمجاز، آژیر آن به صدا در بیاید. همچنین استفاده از دوربین مداربسته معمولی بدون قابلیت PIRL پیشنهاد می شود تا تصاویر را ضبط کند و مشخص کند چه کسی غیرمجاز وارد شده است. حال اگر کاربر می خواهد سیستم دزگیر و چشمی را حذف کند و همه چیز را در دوربین مداربسته و دستگاه خلاصه کند، می تواند از محصولاتی استفاده کند که در بند بعدی معرفی می شود.

محصولات PIRL

همانطور که در بند نخست گفته شد، هایک ویژن تنها برندی است که محصولات با حسگر حرکت تولید می کند. این محصولات همگی از تکنولوژی Turbo HD هستند که به شرح زیر معرفی می شود:

استفاده از این محصولات این امکان را می دهد تا کاربر با روشن شدن چراغ مادون قرمز دوربین مداربسته از حضور افراد غیرمجار آگاه شود، حال اگر می خواهید علاوه بر روشن شدن چراغ، یک آزیر هم به صدا در بیاید، باید آژیر را جداگانه تهیه کنید و به دستگاهی متصل کنید که توان اتصال آژیر را داشته باشد.

دستگاه های DVR دارای قابلیت اتصال آژیر

اگر قصد اتصال آژیر به دستگاه را دارید باید حتما از برند هایک ویژن و DVR های سری HU استفاده کنید که از این قابلیت بهره ببرند. این محصولات به شرح زیر است: