صفحه اصلی مقالات قابلیت H265 پرو پلاس هایک ویژن

قابلیت H265 پرو پلاس هایک ویژن

1399/09/02 | بازدید 474

5.0 از 5 رای

قابلیت H265 پرو پلاس هایک ویژن در زمینه فشرده سازی بسیار بالای اطلاعات یک قابلیت انحصاری برای بهترین شرکت تولیدکننده تجهیزات نظارتی به شمار می رود. تا به حال هیچ شرکت تولیدکننده ای اقدام به تولید محصولات با قابلیت فشرده سازی +H.265 Pro نکرده و فقط هایک ویژن توانسته به این مهم دست پیدا کند. در تولیدات سال 2020 میلادی هایک ویژن، آنچه در تکنولوژی دستگاه ها به کار می رود، فشرده سازی +H.265 Pro است. محصولات در شرکت هایک ویژت به دسته های زیر تقسیم بندی می شود:

  • H.264
  • +H.264
  • H.265
  • +H.265
  • +H.265 Pro

تقسیم بندی محصولات

محصولات هایک ویژن در وهله نخست به دو دسته هایک ویژن و هایلوک تقسیم می شوند. افزون بر آن، دو دسته محصولات دوربین مداربسته و دستگاه هم محصولات این دو برند تقسیم می شود. همچنین می توان هر دو سری محصولات را به توربو اچ دی و تحت شبکه تفسیم کرد. در خصوص دستگاه فرقی نمی کند کدام تکنولوژی به کار رفته باشد، در هر دو دستگاه DVR و NVR مقوله فشرده سازی مطرح می شود.

در خصوص دوربین مداربسته باید به این نکته توجه کرد که موضوع فشرده سازی فقط برای دوربینهای مداربسته تحت شبکه مطرح می شود و هیچ دوربین مداربسته ای با تکنولوژی توربو اچ دی با معیار فشرده سازی سنجیده نمی شود.

کاربرد فرمت فشرده سازی

هر فرمت تازه ای که عرضه می شود، باعث می شود اطلاعات در حالت فشرده تر نسبت به قبل بر روی هارد ذخیره شود. درواقع کاربرد این قابلیت این است که کاربر هزینه کمتری برای تهیه هارد بپردازد و وقایع بیشتری برای ذخیره در هارد از دوربین مداربسته به دستگاه ارسال شود. همچنین در دوربینهای مداربسته تحت شبکه هایک ویژن هرچه فرمت فشرده سازتر باشد، اطلاعات بیشتری در رم دوربین مداربسته ذخیره می شود.

محصولات دارای فرمت فشرده سازی +H.265 Pro

در یک سال اخیر شرکت هایک ویژن اقدام به تولید دستگاه هایی با قابلیت فشرده سازی +H.265 Pro کرده است. برای نخستین بار این اقدام در محصولات هایلوک رخ داد و دستگاه DVR سری Q این برند با 32 کانال تصویر از این فرمت ضبط بهره برد. سپس دستگاه 16 کانال هایک ویژن سری G که آن هم DVR بود، از این قابلیت بهره مند بود. در این بند این دو دستگاه که بیشترین حد فشرده سازی را به همراه دارد، معرفی می شود: