صفحه اصلی مقالات کدام محصولات هایک ویژن در مترو کاربرد دارد؟

کدام محصولات هایک ویژن در مترو کاربرد دارد؟

1400/06/22 | بازدید 601

5.0 از 8 رای

کدام محصولات هایک ویژن در مترو کاربرد دارد؟ در این مقاله قصد داریم محصولاتی که از برند هایک ویژن در مترو و ناوگان حمل و نقل عمومی به کار می رود را برایتان معرفی کنیم. این برند بهترین شرکت تولیدکننده دوربین مداربسته در جهان است و دارای دو تکنولوژی HD TVI و IP است اما برای نظارت تحت شبکه و عموما اتصال به سرور در مترو از دوربین مداربسته تحت شبکه استفاده می شود.

حال می خواهیم متداولترین دوربینهای مداربسته ای که در مترو دیده می شود را به شما معرفی کنیم. می توانید این محصولات را خودتان هم هنگام عبور و مرور در مترو به چشم ببینید.

دوربین مداربسته 1023

در ایستگاه های مترو، روی سکوها و بالای پله های برقی معمولا از دوربینهای مداربسته دو مگاپیکسل هایک ویژن استفاده می شود. این دوربینهای مداربسته با کابل شبکه تا NVR اتاق مانیتورینگ متصل می شود و توسط کارشناس و اپراتور مربوطه رصد می شود. این دوربین مداربسته بولت پایه دار جزو پرفروشترین محصولات هایک ویژن بوده و با توجه به قیمت مناسبی که دارد، استقبال زیادی از اقشار مختلق را به سمت خود کشانده است.

برای اتصال این دوربین مداربسته به دستگاه NVR باید دید چند تعداد دوربین مداربسته در فضا موجود است. اگر 4 دوربین مداربسته در ایستگاه استفاده شده است، به یک دستگاه 4 کانال نیاز است، اگر از 5 تا 8 دوربین مداربسته استفاده می شود، دستگاه NVR مورد نظر باید 8 کانال باشد و اگر از 8 تا 16 عدد دوربین مداربسته در ایستگاه های مترو مورد استفاده قرار می گیرد، بایداز یک دستگاه NVR شانزده کانال استفاده کرد. دستگاه بعدی 32 کانال و دستگاه بعدی 64 کانال است.

دوربینهای مداربسته داخل قطار

آنچه تا اینجای این مقاله با عنوان کدام محصولات هایک ویژن در مترو کاربرد دارد، گفته شد، استفاده از دوربین مداربسته در ایستگاه های مترو است و از اینجا به بعد می خواهیم آن دست از دو.ربینهای مداربسته مورداستفاده در قطارهای زیرزمینی را به شما معرفی کنیم:

معمولا در قطارها یک دوربین مداربسته فیش آی در هر واگن قرار می گیرد تا تصاویر را به صورت 360 درجه دریافت کرده و منتقل کند. استفاده از دوربین مداربسته فیش آی یا چشم ماهی که تصاویر را به صورت گرد 360 درجه دریافت می کند متداول نیست؛ چرا که تصاویر در این دوربینهای مداربسته به صورت دفرمه بوده و واقعیت را به طور تمام و کمال منتقل نمی کند.

در غیر این صورت استفاده از دوربینهای مداربسته مینی دام سری 25 هایک ویژن هم مورداستفاده قرار می گیرد، چرا که هم تصویر واقعی تری نسبت به فیش آی دارد هم می تواند صدای محیط را در خود ضبط کند. این سری دوربینهای مداربسته در ابعاد کوچک ساخته شده و فضای کمی از سقف قطار را اشغال می کند.

این دوربینهای مداربسته هر تعداد که باشد به دستگاه NVR داخل کابین راهور مترو منتقل می شود و تصاویر توسط راننده رصد می شود.

دوربینهای مداربسته تردد شمار

یکی از اهداف این مقاله که در آن اشاره کردیم کدام محصولات هایک ویژن در مترو کاربرد دارد، این است که به شما یک دوربین مداربسته مهم و پرکاربرد را معرفی کنیم که در ایران خیلی مورد استفاده قرار نمی گیرد؛ چرا که دارای قیمت تقریبا بالایی است.

این دوربینهای مداربسته در مواردی کاربرد دارد که یک نهاد برای دریافت آمار رسمی قصد شمارش افراد داخل هر واگن را داشته باشد. این دوربینهای مداربسته تردد شمار که شکلی متفاوت تر از دوربینهای مداربسته دام و بولت دارد، به عنوان یک محصول مهم و قدرتمند در جهان کربرد دارد.