صفحه اصلی مقالات معرفی هایلوک TurboHD سری S

معرفی هایلوک TurboHD سری S

1400/04/15 | بازدید 449

5.0 از 4 رای

دوربین مداربسته دام و بولت هایلوک با قابلیت میکروفون داخلی دارای وضوح تصویر 2 مگاپیکسل وارد بازار ایران شد. به تازگی از طریق فروشگاه کمیران 3 دوربین مداربسته هایلوک با قابلیت میکروفون داخلی و ضبط صدای محیط که با تصویر سینک می شود، عرضه می شود که هر سه مورد در ماه جاری برای اولین بار به بازار ایران معرفی شدند. این محصولات با ویژگی های جدید در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرند.

بررسی ویژگی های دوربین مداربسته با میکروفون داخلی

تکنولوژی در دوربینهای مداربسته با میکروفون داخلی به هر دو شکل زیر موجود است:

  • تحت شبکه
  • آنالوگ

پیشترها در مقاله ای مفصل به معرفی دوربین مداربسته تحت شبکه هایک ویژن و آنالوگ هایک ویژن پرداختیم و به آن اشاره کردیم که دوربین مداربسته IP هایک ویژن که در انتهای پارتامبرشان IU دیده می شود، دارای میکروفون داخلی است و توان ضبط صدای محیط را در خود دارد و می تواند با تصویر محیط سینک شده و وقایع را همزمان به طور صوت و تصویر به دستگاه NVR منتقل کند.

این سری محصولات تنها دوربینهای مداربسته تحت شبکه هستند که دارای میکروفون داخلی هستند و فعلا برند هایلوک اقدام به عرضه دوربینهای مداربسته صدادار تحت شبکه نکرده است. در ادامه تفاوت کاربری این دو سری محصولات را با هم بررسی خواهیم کرد:

در محصولات تحت شبکه اگر دوربین مداربسته ای دارای میکروفون داخلی باشد، نیازی به ساز و کار خاص ندارد و همین که دوربین مداربسته از طریق کابل شبکه به دستگاه NVR متصل می شود، فرایند ضبط صدا روی هارد به همراه تصاویر انجام خواهد شد. به عبارت دیگر هیچ تفاوتی در نوع NVR وجود ندارد.

پیش از تولید محصولات سری IU که میکروفون داخلی دارند، شرکت هایک ویژن محصولاتی عرضه می کرد که با پارتنامبر IS توان این را داشتند که یک عدد برد صدا به خود متصل کنند. یعنی کاربر به همراه خرید دوربین مداربسته باید یک عدد برد صدا هم تهیه می کرد تا بتواند فرایند دریافت صدا را هم انجام دهد. در ماهیت آنالوگ اما اوضاع کمی متفاوت است. فرایند انتقال صدا به همراه تصاویر در محصولاتی که به آنها Turbo-HD گفته می شود و ماهیت آنالوگ دارند، به گونه ای است که باید حتما دستگاهی انتخاب کنید که توان پشتیبانی از صدا را هم داشته باشد.

در حال حاضر هیچ کدامیک از دستگاه های DVR هایلوک توان پشتیبانی از صدای دوربین مداربسته را ندارند و اگر قصد خرید دوربین مداربسته Turbo HD هایلوک را دارید، می توانید این محصولات را با دستگاه های سری HQ و HU هایک ویژن ست کنید. در نظر داشته باشید که سال ساخت دستگاه حتما از 2020 میلادی به بعد باشد.

در گذشته هیچ محصولی از این تکنولوژی با این قابلیت وجود نداشت. حتی دوربین مداربسته ای وجود نداشت که توان اتصال میکروفون هم داشته باشد اما در حال حاضر محصولاتی از برند هایک ویژن و هایلوک با تکنولوژی Turbo HD موجود است که دارای میکروفون داخلی هستند و می توانند صدای محیط را ضبط کنند. حال به نکات زیر در این خصوص توجه بفرمایید:

  • در فروشگاه کمیران از برند هایک ویژن و هایلوک دوربین مداربسته با قابلیت ضبط صدا موجود است.
  • ویژگی ضبط صدا و میکروفون داخلی در هر دو تکنولوژی Turbo HD و IP موجود است.
  • دوربین مداربسته دام و بولت با قابلیت میکروفون داخلی موجود است.
  • در انتهای پارتنامبر دوربین های مداربسته با قابلیت میکروفون داخلی در تکنولوژی Turbo HD حرف S دیده می شود و در انتهای پارتنامبر دوربینهای مداربسته با قابلیت میکروفون داخلی در تکنولوژی IP حرف IU دیده می شود که این سری محصولات فعلا فقط منحصر به هایک ویژه است.

معرفی دوربینهای مداربسته صدادار هایلوک

در این بند می خواهیم جدیدترین دوربینهای مداربسته هایلوک با قابلیت ضبط صدا را به شما معرفی کنیم:

3 دوربین مداربسته بالا دارای ویژگی های مشترک فراوانی هستند. در این بند به ویژگی های مشترک این سه دوربین مداربسته اشاره خواهیم کرد:

  • این سه دوربین مداربسته ساخت شرکت هایلوک زیرمجموعه هایک ویژن هستند که باکیفیت ترین محصولات را در زمینه تجهیزات نظارت تصویری عرضه می کند.
  • این سه دوربین مداربسته هایک ویژن دارای تکنولوژی Turbo HD هستند.
  • این سه دوربین مداربسته HD هایلوک از قابلیت میکروفون داخلی بهره می برند.
  • دو دوربین مداربسته نخست دارای 20 مترمربع دید در شب هستند و دوربین مداربسته سوم دارای 40 مترمربع دید در شب است.
  • هر سه دوربین مداربسته از مقاومت IP66 بهره می برند.