صفحه اصلی مقالات هایک ویژن و هایلوک با تکنولوژی توربو اچ دی

هایک ویژن و هایلوک با تکنولوژی توربو اچ دی

1398/09/11 | بازدید 400

5.0 از 6 رای

هایک ویژن و هایلوک با تکنولوژی توربو اچ دی متداول ترین و پرکاربردترین دوربین مداربسته موجود در بازار سیستم های نظارتی و تجهیزات امنیتی است. در ابتدای کار شرکت هایک ویژن، تکنولوژی به کار رفته در محصولات این برند، تکنولوژی آنالوگ بود اما در حال حاضر این تکنولوژی تقریبا به طور کلی از رده خارج شده است. تکنولوژی توربو اچ دی و تکنولوژی تحت شبکه، به روزترین فناوری موجود در حال حاضر در بازار است اما دوربین مداربسته هایک ویژن و هایلوک با تکنولوژی توربو اچ دی پرفروش تر و متداول تر است.

تکنولوژی توربو اچ دی

کارایی سیستم های نظارتی با این تکنولوژی به شرح زیر است:

  • دوربین مداربسته در جای موردنظر نصب می شود و کابل ترکیبی ارتباط دوربین مداربسته با دستگاه را برقرار می کند. این ارتباط از طریق BNC بین
  • دستگاه با کابل یا دوربین مداربسته با کابل برقرار می شود.
  • دستگاه بنا به تک هارد بودن یا دو هارد بودن اطلاعات و وقایع منتقل شده از سوی دوربین مداربسته را بر روی هارد یا هاردها ذخیره می شود.
  • در صورت تمایل به انتقال تصویر بر روی رایانه شخصی یا گوشی تلفن همراه، این کار به سادگی انجام می شود.

نسل های تکنولوژی توربو اچ دی

در طی سال های عرضه تجهیزات امنیتی با این تکنولوژی به شرح زیر پیشرفت کرد:

  • نسل یکم شامل دوربین های مداربسته تا 2 مگاپیکسل و دستگاه های با فرمت ضبط H264 بود.
  • نسل دوم شامل دوربین های مداربسته تا 3 مگاپیکسل و دستگاه های با فرمت ضبط +H264 بود.
  • نسل سوم شامل دوربین های مداربسته تا 5 مگاپیکسل و دستگاه های با فرمت ضبط H265 بود. در این نسل دستگاه ها به اصطلاح 5 در 1 بودند.
  • نسل چهارم نوبت به پیدایش دوربین های مداربسته تا 8 مگاپیکسل و دستگاه های +H265 بود؛ همچنین دستگاه ها به تکنولوژی 4K مجهز شدند.
  • نسل جدید این تکنولوژی شامل محصولاتی است که در شب هم تصویر را رنگی ضبط می کنند. 

پیشگام بودن هایک ویژن و هایلوک

شرکت هایک ویژن مدت هاست که در زمینه تولید تجهیزات نظارتی فعالیت می کند و در هر تکنولوژی و فناوری در این زمینه پیشگام بوده است. پس از گذشت سال ها و موفقیت این شرکت در تولید محصولات باکیفیت، خیلی از برندهای دیگر اقدام به فعالیت در این زمینه کردند اما با کیفیت به مراتب پایین تر و طبیعا قیمت ارزان تر. حدود یک سال و نیم پیش پس از شدت گرفتن رقابت و زیاد شدن تولیدکنندگان نه چندان مطرح، شرکت هایک ویژن اقدام به عرضه محصولات هایلوک کرد تا بتواند با دوربین های مداربسته ارزان قیمت رقابت کند و به راحتی آنها را شکست دهد.

مقایسه محصولات هایلوک با برندهای نه چندان مطرح

اگر قصد تهیه یک سیستم نظارتی با قیمت ارزان دارید، شاید نام و نشان برندی که تهیه می کنید، خیلی اهمیت نداشته باشد. پس به بازار می روید و هر محصولی که به شما معرفی می شود و قیمت ارزانتر داشته باشد، برایتان جذاب خواهد بود؛ غافل از آنکه خرید دوربین مداربسته بدون نام و نشان به هیچ وجه به نفع کاربر نخواهد بود. خرابی این محصولات بسیار زیاد است و طول عمر چندانی ندارد. در حالی که برند هایلوک که از دل شرکت هایک ویژن بیرون می آید، نه تنها خراب نمی شود بلکه طول عمر بسیار بالایی هم دارد. در حال حاضر محصولات هایلوک با تکنولوژی توربو اچ دی تقریبا هم قیمت محصولات بی نام و نشان است و در عوض کیفیت بسیار بالاتری دارد.