صفحه اصلی مقالات دوربین مدار بسته هایک ویژن یا داهوا

دوربین مدار بسته هایک ویژن یا داهوا

1397/06/05 | بازدید 4405

5.0 از 1 رای

           

آیا قصد خرید دوربین مدار بسته با برند هایک ویژن و یا داهوا را دارید و اطلاعات کافی درباره خرید این برندها را ندارید؟

این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا تصمیم خود را درباره خرید این دو محصول بگیرید.داهوا یا هایک ویژن ؟ کدام بهتر است ؟ شما در حال مقایسه دو برند مطرح جهانی در حوزه حفاظتی امنیتی نظارتی هستید و نمی توان به صراحت یک برند را نقض کرد.مثلا بگوییم داهوا به هیچ وجه کارایی ندارد یا هایک ویژن ارزش خرید نداشته باشد.

مقایسه بین داهوا و هایک ویژن دقیقا مانند مقایسه دو خودروی مطرح و جهانی بنز و بی ام دبلیو می باشد.هر دو برند تولید یک کشور می باشند ولی سلیقه های افراد متفاوت است و برخی ها بنز را انتخاب می کنند و برخی دیگر بی ام دبلیو.در رابطه با دوربین مدار بسته هم این موضوع وجود دارد که یکسری از افراد به دنبال خرید برند هایک ویژن هستند و تعدادی دیگر معتقدند که داهوا بخرند بهتر است.و همه ی این ها بستگی به سلیقه ی افراد دارد.

هر دو برند(هایک ویژن و داهوا)بطور حرفه ای کار خود را از سال ۲۰۰۱ آغاز کردند و تا به الان یک رقابت بسیار نزدیکی با هم داشته اند.به طوری که هر زمان که یک برند دست به نوآوری و بروز شدن می زند بلافاصله برند دیگری ، فناوری مشابه و یا بهتر و برتر تولید می کند.و به همین دلیل هست که این دو برند در بازار دوربین مداربسته شناخت بهتری نسبت به سایر محصولات دارند.

در بحث فروش نیزسهم فروش دوربین مدار بسته هایک ویژن از بازارهای جهانی ،دو برابر از دوربین مدار بسته داهوا بیشتر است و این امر یک نقطه قوت بسیار بزرگ برای هایک ویژن می باشد.محصولات هایک ویژن دارای کیفیت ساخت بالا و قیمت مناسب هستند و به همین دلیل فروش خوبی در بازارهای جهانی داشته اند.به همین منظور داهوا نیز بیش از پیش به فکر بازارهای جهانی افتاده است و سعی در افزایش فعالیت خود در امریکار و اروپا دارد و اخبار ها حاکی از آن است که داهوا بدنبال تولید محصولات در امریکا می باشد.

و حالا در ادامه کمی در مورد تکنولوژی های هر دو برند صحبت میکنیم.در سیستم دوربین های آنالوگ HD ، داهوا از تکنولوژی HDCVI استفاده می شود و همواره در حال بسط و بهبود امکانات و پهنای باند این تکنولوژی می باشد.تا به امروز کمپانی داهوا توانسته دوربین های آنالوگ را تا رزولوشن ۸ مگاپیکسل تولید کند .

ودر بخش دوربین های آنالوگ HD هایک ویژن  از تکنولوژی HDTVI استفاده شده است و در حال حاضر تا رزولوشن 8 مگاپیکسل استفاده شده است. اکثرا معتقدند که در بحث کیفیت تصویر بین این دو برند هایک بهتر از داهوا می باشد.

درحال حاضر در رتبه بندی بهترین برند های دوربین های مداربسته هایک ویژن در رتبه اول و داهوا در رتبه سوم این لیست قرار دارند و  این رده بندی نسبت به کیفیت و فروش و تنوع محصولات صورت میگیرد .لازم به ذکر است که برند هایک ویژن پنج سال متوالی به عنوان اولین برند در دوربین های مدار بسته معرفی شده است.

در بحث تکنولوژی های پردازش تصویر دوربین مدار بسته ، می توان گفت هایک ویژن  کمی جلوتر از داهوا هست.ولی در سالیان اخیر ، داهوا نیز در زمینه هوش مصنوعی فعال تر از قبل شده و در حال اضافه کردن امکانات جدید به دوربین ها و دستگاه های DVR و NVR خود می باشد.

در مورد اختلاف قیمت دوربین مدار بسته داهوا نسبت به لیست قیمت دوربین مدار بسته هایک ویژن باید گفت که هر دو تقریبا در یک رده قیمتی هستند اما داهوا کمی ارزانتر است.

تنوع محصولات هر دو برند بسیار زیاد می باشد و هر دو برند دارای سبد کامل محصولات دوربین مداربسته از قبیل دوربین مداربسته تحت شبکه ، دوربین مداربسته آنالوگ و دوربین مدار بسته بی سیم هستند و در این طیف ها محصولات بسیار متنوعی با امکانات و رزولوشن های مختلف را تولید کرده اند.

کیفیت ساخت هر دو برند بسیار بالا می باشد و در این مورد نمی توان یکی را بر دیگری برتر دانست.

 هایک ویژن به عنوان بزرگترین تولید کننده محصولات امنیتی مدار بسته در جهان همواره در تولید محصولات هوشمند، تجهیزات شبکه، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء و سایر تجهیزات پیشرفته در جهان پیشرو بوده است.