صفحه اصلی مقالات پایانه تشخیص چهره هایک ویژن چیست؟

پایانه تشخیص چهره هایک ویژن چیست؟

1399/11/30 | بازدید 399

5.0 از 3 رای

پایانه تشخیص چهره هایک ویژن چیست؟ پس از برگزیده شدن این سری محصولات به عنوان محصول نوآورانه، بد نیست این نوع را بررسی کنیم. چه اطلاعاتی از این محصولات که به face recognition terminal معروف هستند، دارید؟ اگر اطلاعات خاصی در این زمینه ندارید، حتما در این مقاله با ما همراه باشید تا پایانه تشخیص چهره هایک ویژن به طور مفصل به شما معرفی شود.

فناوری تشخیص چهره

تشخیص چهره یکی از مهمترین ویژگی هایی است که در تجهیزات نظارتی و امنیتی از آن یاد می شود. در عصر حاضر پا به پای پیشرفت تکنولوژی شرکت هایک ویژن محصولات خود را به روز کرده است و در حال حاضر به عنوان مهمترین عرضه کننده محصولات نظارتی و امنیتی در جهان شناخته می شود. در پایانه تشخیص چهره هایک ویژن این محصولات در نمونه اعلای خود به سر می برند و با بهره گیری از هوش مصنوعی، این فناوری به مطمئن ترین شکل ممکن خود اجرا می شود.

پایانه تشخیص چهره هایک ویژن که به محصولات MinMoe معروف هستند، به این دلیل پایانه نام دارند که معمولا آخرین مانع برای حضور و ورود افراد غیر مترقبه تلقی می شوند. در واقع اگر قصد دارید از ورود افراد به یک فضا جلوگیری کنید، فقط کافی است از این محصولات در جلوی در استفاده کنید و به دستگاه چهره افراد مجاز را بشناسانید. در این صورت هر کس که مجاز به ورود نباشد، چهره اش با چهره افراد تعریف شده همخوانی پیدا نخواهد کرد؛ در نتیجه از ورود او جلوگیری می شود.

ساز و کار پایانه تشخیص چهره هایک ویژن

هایک ویژن همواره به عنوان پیشگام در تولید تجهیزات نظارتی پروژه ای در جهان معروف است. در نظر داشته باشید اگر قصد تجهیز فضای مورد نظر خود به سیستمهای امنیت پیشرفته دارید و می خواهید پروژه بزرگ برای مجموعه خود تعریف کنید، از برند هایک ویژن غافل نشوید. یکی از امکاناتی که در پروژه های بزرگ از آن یاد می شود، پایانه های تشخیص چهره هایک ویژن است. همچنین تشخیص دمای بدن و تشخیص عدم استفاده از ماسک نیز برای این محصولات قابل تعریف است.

همانطور که در بندهای قبلی گفته شد هر فرد دارای یک چهره مشخص است که با شناساندن چهره مشخص آن فرد، می توان ورود او را مجاز کرد و عبور او از پایانه را بدون مشکل قلمداد کرد. این حالت در شرایط برعکس هم وجود دارد. شما می توانید چهره افراد غیر مجاز را به دستگاه شناسانده و به محض رویت او، از ورود او جلوگیری به عمل بیاید.

دمای بدن افراد هم یکی  دیگر از مواردی است که در ساز و کار این پایانه ها از آن یاد می شود. هر فرد غیر بیمار باید دمای بدن زیر 37.5 درجه سانتی گراد داشته باشد و اگر هنگام ورود افراد، دمای رویت شده بالای 37.5 درجه ممنوعیت ایجاد می کند و پایانه با اخطا فرد را مواجه می سازد.

یکی دیگر از قابلیتهای مهم این پایانه ها این است که به ماسک زدن یا نزن افراد حساس است. در ایام شیوع ویروس کرونا، شرایط به گونه ای است که ماسک زدن افراد یک نکته مهم قلمداد می شود. از این رو، این پایانه ها نسبت به رعایت نکردن افراد هشدار می دهد.

مزایای پایانه تشخیص چهره هایک ویژن

اگر بخواهیم مزایای این محصولات را برشماریم، می توانیم لیست زیر را بنویسیم:

  • ظاهر زیبا و سازگار با هرمحیط
  • کارایی بدون دخالت دست
  • افزایش امنیت
  • افزایش ایمنی
  • قابلیت تشخیص در شب با نور حداقلی