صفحه اصلی مقالات کاربرد رم در دوربین مداربسته

کاربرد رم در دوربین مداربسته

1398/12/06 | بازدید 763

5.0 از 6 رای

کاربرد رم در دوربین مداربسته در بعضی از محصولات نظارتی به این شکل است که وقایع هنگام قطع شدن اتصال با دستگاه یا خرابی هارد، بر روی رم ذخیره شود. در فروشگاه کمیران، برندهای نیکسون و نگرون دارای این قابلیت نیستند اما برندهای هایک ویژن و هایلوک دارای این قابلیت هستند؛ البته نه همه محصولات. فقط بعضی از محصولات این دو برند با تکنولوژی IP دارای این قابلیت هستند.

چرا از دوربین های مداربسته با قابلیت اتصال رم استفاده کنیم؟

اگر تجربه استفاده از تجهیزات نظارتی را دارید، ممکن است این مشکل برایتان پیش بیاید که هنگام ضبط وقایع، تصویر قطع شود یا با مشکل رو به رو شود. در این مواقع هارد داخل دستگاه شما دچار مشکل شده است؛ البته این نقص رفع خواهد شد اما ممکن است در همان مدت قطعی، اتفاق مهمی رخ دهد. کاربرد رم در دوربین مداربسته دقیقا همینجاست که وقتی هارد دچار مشکل شده است، وقایع را بر روی رم داخل دوربین ذخیره کند. برای بازنگری آن وقایع می توانید اطلاعات داخل رم را مرور کنید.

محصولاتی که دارای قابلیت اتصال رم هستند

همانطور که در بند نخست به آن اشاره شد، دوربین های مداربسته دارای تکنولوژی اچ دی، از این قابلیت بهره نمی برند پس برندهای نیکسون و نگرون فاقد این قابلیت هستند. برندهای هایک ویژن و هایلوک را می توانیم از جمله محصولاتی محسوب کنیم که دارای قابلیت اتصال به رم هستند اما برای نمونه چند مورد را مثال می زنیم:

ویژگی محصولات با قابلیت اتصال رم

نمونه های بالا فقط چند نوع برای مثال زده شد وگرنه موارد بیشتری هستند که از این قابلیت بهره می برند. حالا می خواهیم ویژگی موارد فوق را با هم بررسی کنیم.

دوربین های مداربسته بولت و دام هایک ویژن از یک عدد رم تا ظرفیت 128 پشتیبانی می کنند که بعضی از آنها موتورایز هستند و بعضی با لنز ثابت. بعضی ها هم قابلیت اتصال میکروفون دارند. دوربین های مداربسته هایلوک  که این قابلیت را دارند نیز با لنز متغیر بوده و به اصطلاح موتورایز هستند. دوربین های مداربسته اسپیددام هایک ویژن و هایلوک هم از این قابلیت بهره می برند که دارای ویژگی های منحصر به فرد خود هستند.

دوربین های مداربسته کیوب و بیبی کم هایک ویژن

نمونه مهم دوربین مداربسته دارای قابلیت اتصال رم، دوربین های مداربسته کیوب و بیبی کم هستند که با وای فای کار می کنند. ساز و کار این محصولات به این شکل است:

  • ابتدا باید با کابل موقت، دوربین مداربسته را به مودم یا روتر وصل کنیم.
  • سپس شناسایی دوربین مداربسته و تنظیم آن صورت گیرد.
  • کابل موقت جمع می شود.
  • جایگذاری دوربین مداربسته انجام می شود.
  • از طریق وای فای تلفن همراه یا رایانه، دوربین مداربسته شناسایی می شود.
  • سپس انتقال تصویر از طریق نرم افزارهای مخصوص این کار صورت می گیرد.

بدون دستگاه NVR می شود دوربین های مداربسته کیوب و بیبی کم را راه انداخت

نکته مهم در دوربین های مداربسته کیوب و بیبی کم این است که پس از انتقال تصویر، فرایند نصب انجام شده و فقط تمام وقایع متکی به ذخیره بر روی رم داخل دوربین هستند. در واقع این محصولات هیچ نیازی به دستگاه NVR ندارند اما اگر بخواهید وقایع بیشتری را ذخیره کنید، می توانید از NVR استفاده کنید تا هارد داشته باشد و ضبط بیشتر انجام شود. به طور مثال اگر رم 128 گیگابایت گنجایش داشته باشد، می توانید علاوه بر آن از دستگاه و حداقل یک هارد یک ترابایت استفاده کنید. هارد یک ترابایت، 8 برابر بیشتر از یک رم 128 گیگابایت،  گنجایش دارد. در نظر داشته باشید اگر از NVR معمولی استفاده می کنید، قابلیت WiFi و اتصال بدون سیم دوربین های بدون کاربرد می شود. برای آنکه از قابلیت WiFi دوربین مداربسته استفاده کنید، باید NVR هم دارای قابلیت WiFi باشد.

دستگاه NVR دارای قابلیت WiFi از بهترین شرکت تولید کننده دوربین مداربسته

اگر از دوربین های مداربسته کیوب و بیبی کم استفاده می کنید و می خواهید هم از گنجایش بیشتر یعنی ذخیره روی هارد و یک سیستم نظارتی بدون سیم و کابلکشی داشته باشید، بهترین اتخاب برای شما، NVR هایک ویژن مدل  DS-7104NI-SL/W است. ویژگی های این دستگاه به شرح زیر است:

  • داری تکنولوژی تحت شبکه
  • دارای 4 کانال تصویر
  • دارای بدنه از جنس پلاستیک
  • دارای پهنای باند ورودی 20 مگابیت بر ثانیه
  • دارای پهنای باند خروجی 40 مگابیت بر ثانیه
  • دارای قابلیت اتصال یک هارد تا ظرفیت 4 ترابایت

*برای اطلاع از قیمت این محصول با فروشگاه کمیران به شماره تلفن 02166764266 یا شماره موبایل 09901200130 تماس حاصل کنید.

*برای مشاهده مشخصات فنی(DATASHEET) این محصول اینجا کلیک کنید.