صفحه اصلی اخبار دوربین مداربسته آنالوگ

پربازدیدترین ها

دوربین مداربسته آنالوگ

1394/06/04 | بازدید 13415

5.0 از 1 رای

دوربین مداربسته آنالوگ نسل ابتدایی دوربین مداربسته می باشند که برای دریافت و ارسال اطلاعات صدا و تصویر از امواج آنالوگ استفاده می کنند.صدا و تصویر دوربین مداربسته آنالوگ هر یک توسط کابل دورشته ای جداگانه منتقل می شوند که یک رشته از سیم ها نقش جلوگیری از نویز بر سیم اصلی را ایفا می کند. کابل متداول برای تصویر دوربین مداربسته آنالوگ کابل کواکسیال rg59 است گرچه ارتباط تصویر دوربین مداربسته آنالوگ با کابل های مختلف بر حسب نیاز امکان پذیر است.

کیفیت دوربین مداربسته آنالوگ همانگونه که از نامشان پیداست تابعی از امواج آنالوگ است. امواج آنالوگ همواره در معرض نویز قرار دارد. نویز های مختلف الکترومغناتیسی و نویز های ناشی از نوسانات برق همواره یکی از تهدیدات جدی بر کیفیت دوربین های مداربسته آنالوگ می باشند. به همین دلیل استفاده از کابل ها و تجهیزات با کیفیت بالا روی کیفیت تصویر دوربین مداربسته آنالوگ تاثیر بسزایی دارد.

 

زمانی که نیاز به ارسال تصاویر و صدا بصورت بی سیم باشد این دوربین ها ضعف بزرگی از خود نشان میدهند. اگر قرار باشد تصاویر به همان صورت آنالوگ انتقال یابند باید از محدوده فرکانس امواج آنالوگ استفاده شود و این مسئله کیفیت تصویر را بیش از پیش تحت تاثیر امواج نویز و تداخلی قرار می دهد. ضمن اینکه امکان رصد کردن تصاویر در محدوده برای هر کس دیگر بسادگی فراهم می شود. بنابراین هیچوقت نمی تواند راه امن و مطمئن برای ارسال تصاویر آنالوگ باشد.


برای ضبط تصاویر آنالوگ نیز چاره ای از روی آوردن به سیستم دیجیتال نیست. بنابراین در نهایت باید تصاویر آنالوگ به دیجیتال تبدیل شوند. بدین منظور از دستگاه "ضبط تصاویر دیجیتال" dvr استفاده می شود. دی وی آر ها دستگاه های مختص ضبط و کنترل تصاویر دوربین مداربسته آنالوگ هستند. این دستگاه امکان کنترل و ارتباط دیجیتال با شبکه را نیز فراهم می کند.


به دلیل قیمت دوربین مداربسته آنالوگ پایین تر نسبت به دوربین مداربسته تحت شبکه است دوربین مداربسته آنالوگ به عنوان دوربین های مداربسته رایج در بازار ایران شناخته می شوند. گرچه اخیرا بازار به سمت دوربین مداربسته تحت شبکه شدن پیش می رود و بسیاری از سازمان ها به سوی دوربین مداربسته تحت شبکه متمایل شده اند .

مزایای دوربین مداربسته آنالوگ چیست:
قیمت دوربین مداربسته آنالوگ پایین
تنوع دوربین مداربسته آنالوگ گسترده میباشد در بازار ایران
نصب دوربین مداربسته آنالوگ ساده میباشد


معایب دوربین های آنالوگ:
کیفیت دوربین مداربسته آنالوگ : کیفیت پایین تر نسبت به دیجیتال
امکان نویز پذیری: به دلیل استفاده از سیستم آنالوگ
هزینه بالای سیم کش

ارتباط بیسیم با کیفیت پایین و نا امن


همانگونه که اشاره گردید هنوز دوربین مداربسته آنالوگ در بازار ایران به عنوان دوربین مداربسته متداول بکار می روند. شاید بتوان یکی از دلایل عمده آن را عدم نیاز به دانش شبکه ای دانست. بسیاری از شرکت ها کارمندان خود را تنها به منظور راه اندازی و نصب دوربین مداربسته آنالوگ آموزش می دهند و از آموزش های نسبتا پیچیده شبکه ای در مورد دوربین مداربسته دیجیتال صرف نظر می کنند. لذا همچنان تقاضای دوربین مداربسته آنالوگ در بازار ایران بسیار بالاتر از دوربین مداربسته تحت شبکه است.