صفحه اصلی اخبار دوربین مداربسته تحت شبکه

پربازدیدترین ها

دوربین مداربسته تحت شبکه

1394/06/04 | بازدید 15086

5.0 از 1 رای

دوربین مداربسته تحت شبکه نسل جدید دوربین های مداربسته هستند. امروزه بازارهای جهانی تمایل زیادی به دوربین داربسته تحت شبکه نشان
داده است. این دوربین مداربسته همانگونه که از نامشان پیداست از امواج کاملا دیجیتال برای تحلیل و ارسال داده های تصویر و صدا استفاده می
کنند. یعنی برخلاف دوربین مداربسته آنالوگ، این دوربین مداربسته از همان ابتدای دریافت تصاویر امواج را دیجیتال می کنند. ضمن بکارگیری از امواج دیجیتال ، آنها تحت بستر شبکه کنترل و مرتبط می شوند. هر دوربین مداربسته همانند یک وسیله در شبکه عمل می کند و به وسیله شناسه شبکه ip  و در قالب الگوها و قوانین شبکه به مرکز کنترل متصل می گردد.

 ویژگی تحت شبکه بودن در دوربین مداربسته ip  برای آنها مزایای زیادی را به همراه می آورد.


مزایای دوربین مداربسته آی پی
کیفیت دوربین های مداربسته آی پی بالای تمام دیجیتال می باشد.
در دوربین مداربسته تحت شبکه امکان استفاده بهینه از کابل های ارتباطی وجود دارد.
در دوربین مداربسته تحت شبکه امکان ارتباط بیسیم با امنیت و کیفیت بالا وجود دارد.
در دوربین مداربسته تحت شبکه امکان ارسال همزمان تصویر،صدا و برق در بستر شبکه وجود دارد.


عیب های دوربین مداربسته تحت شبکه
قیمت دوربین مداربسته تحت شبکه بالا میباشد.
دوربین مداربسته تحت شبکه محدودیت پهنای باند دارند.


دوربین مداربسته تحت شبکه ارتباط نزدیکی با شبکه جهانی اینترنت دارند. می توانند از شبکه داخلی به شبکه اینترنت متصل شوند و یا حتی مستقل از شبکه داخلی به اینترنت مرتبط شده و از آن طریق کنترل شوند.
برای ضبط تصاویر آنها دیگر نیازی بهdvr  نیست بلکه یک دستگاه که تنها ارتباط شبکه ای ایجاد کرده و داده های دوربین مداربسته آی پی را ذخیره کند کافی است. به همین دلیل مفهوم ضبط دیجیتال جای خود را به مفهوم کاربردی تر ضبط شبکه می دهد. دستگاه ضبط تصاویر دیحیتال nvr   بدین منظور مورد استفاده قرار می گیرد.


کاربرد دوربین مداربسته ip آنجا نمود روشنی پیدا می کند که در پروژه های بزرگ بهینه سازی سیستم یک امتیاز محسوب می شود. اینکه چگونه تصاویر با حداقل کابل ارتباطی و با بالاترین کیفیت ممکن به مرکز نظارتی منتقل شود تنها از سیستم های تحت بستر شبکه بر می آید. امروزه یکی از دغدغه های مردم، عدم تمایل به وجود هرگونه سیم ارتباطیست. به همین دلیل است که شرکت های جهان تمام تلاش خود را بر ارتباطات بیسیم متمرکز می کنند.

در سیستم دوربین مداربسته آنجا که نیاز به کابل ارتباطی است دوربین مداربسته تحت شبکه می توانند با ارتباطات سری و شبکه ای از افزایش تعداد سیم جلوگیری کنند. حال آنکه در بسیاری از مواقع در دوربین مداربسته تحت شبکه می توان از ارتباط کاملا بی سیسم استفاده کرد.


ارتباط دوربین مداربسته بیسیم از طریقip  بسیار مطمئن تر و امن تر است. برخلاف دوربین مدار بسته آنالوگ که نگرانی است ربوده شدن تصاویر توسط هر فرد مبتدی توسط دریافت امواج آنالوگ وجود داشت در سیستم های بستر شبکه امکان کد گذاری امنیت بالایی را برای آن فراهم می کند. ضمن اینکه ارتباط بیسیم دیجیتال و تحت شبکه بدون افت کیفیت تصویر و صداست و امواج نویز بر کیفیت تصویر بی تاثیر است.